tisdag 17 april 2012

Föräldragrupp och trötthet

I dag på föräldragruppen så pratade vi om smärtlindring vid förlossningen. De flesta verkar vara helt inställda på att de vill ha allt de kan få i medicinväg. Utom jag.
Min förhoppning är ju att kunna föda utan den "större sortens" smärtlinding, som epidural. Självklart får de sätta en ryggbedövning på mig om de måste. Men helst vill jag klara mig på profylaxandningen, och låta kroppen göra jobbet.

Sterila kvaddlar och akupunktur vill jag absolut testa.

Sen gäller det ju att jag och maken har pratat ihop oss innan, så att han kan föra min talan ifall jag är för inne i födandet. Och att han känner sig trygg i allt. Sen tror jag att personalen kommer att ha en stor roll i att allt går som tänkt. Att de informerar oss om vad som händer och peppar oss med andningen. Och att vi har möjlighet att vara med och ta beslut vid eventuella komplikationer.

Det här är mina personliga åsikter.

Efter morgonens inlägg somnade jag om och sov ända till tio då maken ringde. Och efter föräldragruppen sov jag två timmar. Tror att jag tillåter mig själv att vara trött nu och att det är okej att vila.

Har precis ätit middag och ska kolla lite på tv innan det är dags att sova igen. :)

Kotten håller mig sällskap med små puffar.

Ha en fin kväll

1 kommentar:

LinnaLi sa...

har eira i famnen så jag skriver mer sen om vad jag provat :) men jag tycker du är inne på rätt tänk!

kram

Linda