söndag 1 april 2012

Myshelg och förkylning

Har haft en riktigt mysig helg. I fredags åt vi middag hemma och sen var vi på konsert där min kompis band spelade. Var trevligt att träffa lite kompisar och komma ut en sväng. Men vi stannade inte så länge, orkar inte med fulla människor och hög musik så länge.

I går sov vi rätt länge och var sedan på stan en sväng. Köpte en skötväska med 70% rabatt på Babyproffsen. Och funderade lite på vad vi mer behöver. Tror att vi kommer att kunna köpa resten på Ikea, så vi sparar pengarna tills vi kommer dit.

På eftermiddagen träffade vi två kompisar och åt brunch med dom i flera timmar. Var riktigt mysigt. Inte så jättebra mat, men det var okej.

Sen var vi och handlade och då började jag må dåligt. Hade haft ont i huvudet sedan fredagen, men där på affären började jag må illa och all ork bara rann av mig. Så vi gick hem utan mat och jag la mig och sov flera timmar medan maken monterade bokhylla. Det fick bli sushi till maken och rester till mig senare på kvällen.

I dag mår jag inte alls bra, men har i alla fall hunnit med en promenad i sakta mak, tittat på möbler och fikat på kafé. Och så en kort tupplur innan det var dags för jobb.

Sitter nu här och snörvlar och hoppas att kvällen ska gå snabbt så jag får gå hem och sova. Hoppas på att kunna jobba som jag ska i veckan, men mår jag sämre än såhär i morgon får det nog bli sjukskrivning.

Hoppas du har haft en bra helg!

1 kommentar:

LinnaLi sa...

Hua, verkar vara många som fortfarande åker på förkylning!

Vi har varit på IKEA i Sundsvall idag. Faktiskt inte så mycket folk för att vara lönehelg. Kom hem med lampor till tvättstugan iaf =)

Krya på dig!

Kram

Linda