måndag 29 mars 2010

Bra start

I dag har jag verkligen legat i! Städade på förmiddagen eftersom köparen ska komma och titta på lägenheten.
Vid 14 klädde jag på mig, tog på mig min tunga träningsväska, pluggade i ipodhörlurarna och började gå. Det var lite halt och snöigt bitvis och jag kunde inte pinna på hela tiden som jag ville. Tog ungefär en halvtimme till stan. Hälsa på sambon på jobbet och fick ett "vad duktig du är! bra jobbat" på vägen och fortsatte sedan vägen uppför till Itrim. När jag kom fram visade stegräknaren 5666. Körde ett hårt Pulspass och kunde verkligen ta i ordentligt. Duschade lite snabbt och tog på mig tunga ryggsäcken igen och gick förbi sambons jobb för att lämna väskan till honom eftersom han har bil.
Nu är jag på jobbet och känner mig mör i kroppen. Stegräknaren är uppe på 7812.
Ska gå hem i natt också. Det ser jag fram emot! Borde hamna på kanske 11-12000 när jag är klar för dagen.
Glömde bort att skriva en grej som jag gjorde igår: När vi hade varit och jobbat i lägenheten tog sambon bilen hem. Jag gick. För några månader sedan hade jag åkt bil jag också.
En positiv bieffekt av mitt itrimande är att även sambon har gått ner några kilo. Han är inte överviktig, men ligger lite i överkant på "normal-bmi" så det är ju jättekul att han påverkas positivt! Det är kanske inte lika kul för honom att laga mat, äta ute och dricka öl ensam... :)

Nu hoppas jag att ni får en härlig kväll!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så ska det låta. Nu börjar det ju likna något. Bra jobbat. Och om du känner efter, känns det inte lite bra. Som om detta faktiskt är ett riktigt ok sätt att leva....ett sätt att leva i kanske resten av ditt liv. Som dessutom har förutsättningar för att bli så mycket längre när man lever sunt och friskt.

Härligt att läsa hur peppad du är. Kämpa på. :0)

Sussie sa...

Det känns jättehärligt att jag har kommit igång igen!
Jag har varit väldigt aktiv förut, men de senaste åren har jag soffat ner mig alldeles.
Jag ser fram emot ett långt, friskt och aktivt liv utan övervikt! Det som är så skönt är ju att det blir lättare och lättare att röra på sig i takt med att kilona försvinner.
Jag vägde min ryggsäck innan jag gick hemifrån. Den vägde ungefär fem kilo. Och jag tyckte att den var jättetung. De fem kilona plus tio till satt fast på min kropp för inte alls längesen...

Unknown sa...

Det där ger lite perspektiv. Ska testa att packa mina 16 kg i ryggan och gå en sväng. Vet inte om jag kommer att orka. Som du säger, bara 5 kilo är tungt.

Fy sjutton va bra vi är. :0)