måndag 15 mars 2010

Motivation

I dag är jag jätteförkyld. Det smällde bara till och så var den där. Har snorat och snörvlat mig igenom arbetsdagen, träffat målaren som ska fixa i nya lägenheten, försökt göra mig förstådd på telefon med parkettsliparkillen och säkert glömt bort hundra saker som jag skulle göra.
Men jag tog mig på motivationssamtalet och det var bra. Berättade om min stress, mitt "slarv", min frustration över att vara sjuk och mitt sug över att få träna. Min coach är mycket förstående och sa bra saker som jag behövde höra. Det är väl det som samtalet är till för.
Han frågade lite om hur jag känner inför påskhelgen och jag berättade att vi har tackat nej till att följa med svärföräldrarna till stugan, mycket för att jag känner att jag inte orkar med allt som kretsar kring mat och dryck. Det är ju så det blir när vi är där. Lång promenad på morgonen, finfrukost, hitta på nåt tillsammans, grilla korv, ta en öl, basta, dricka vin, äta middag och så lite efterrätt på det. Och jag vet att jag inte skulle fuska, men bara tanken att vara instängd i stugan med tre som äter och dricker hela tiden får mig att bara vilja stryka påsken ur almanackan. Så svaret blev att det känns bara bra inför påsken.
Blev vägd och midjemätt. Har gått ner 7 hekto sen i tisdags, så nu är det exakt 14 kilo! 3 kilo kvar till första delmålet! Midjan hade det försvunnit lite från. Iofs har jag en ganska bylsig tröja på mig idag (dumt tänkt av mig) så det var bara en centimeter sedan sist (106 cm, från början 114). Men jag är nöjd!
Coachen tycker inte att jag ska stressa upp mig över att jag inte har kunnat träna som jag vill och att jag är sjuk igen. Det är bättre att vila mig så att jag blir frisk så att jag kan jobba på fullt ut sen istället. Men han förstod min frustration.
Men något som är bra är att av mina 14 kilo så är 13 kilo fett. 1 kilo är muskler. Och det är inte konstigt att man tappar lite muskler - för kroppen behöver inte lika mycket muskler för att bära upp fettet när det försvinner.
Ursäkta om mitt inlägg känns lite förvirrat, men jag har lite feberyrsel. :)
Nu ska jag bädda ner mig i soffan och bli frisk!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Krya på sig. :0)

Jag funderar lite på om inte dieten påverkar immunförsvaret eller om det kan vara slagg i kroppen som skall ut. På något sätt så påminner ju dieten om en detox. Bara funderar på om det kan ha med det att göra.

Har surfat runt en del på olika bloggar och tycker att detta verkar vara förekommande hos samtliga vid något tillfälle. Även mig.

Men det kan ju även bero på att det är vinter. :0)

Sussie sa...

Tack, snälla du!

Jag tror att det kan ligga något i det du säger. Jag har hållit mig rätt frisk tidigare, men nu har jag varit ordentligt förkyld två gånger med några veckors mellanrum.

Ja, visst är det som en detox - bara vätska i början, ingen alkohol, inget kött (förutom de pyttesmå bitarna kyckling i soppan). Så det är en ordentlig reningskur vi genomgår. Och det är väldigt skönt kan jag tycka.

Även vinterrugget lär nog kunna spela in en del.