söndag 14 mars 2010

Söndag

Tack för fina kommentarer Louise! Det behövs verkligen just nu.
Känner mig som en snorig tuss. Men en glad sådan. Ser faktiskt fram emot motivationssamtalet i morgon. Då ska jag vara rak och ärlig och be om hjälp. Svälja stoltheten helt enkelt. För just nu känns det lite jobbigt och motigt allting. Men jag vet att det bara är en liten svacka som jag kommer att besegra. Men jag vill ha coachens peppande ord, jag behöver dem. Och så ska jag träna efter mötet. Det ser jag också fram emot. Hade faktiskt bestämt mig för att köra ett pass idag också, men fick vända i dörren då de stängde 16 och inte 17 idag som jag trodde. Ja, ja, nya friska tag i morgon!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så lite så. Blir mest glad att hitta ytterligare en i samma gäng som mig. Vi får bilda nätverk och hjälpa varandra så gott det går.

Jag skall till min coach på tisdag. Jag har samlat på mig ett gäng frågor. Vill ha ur mig så mycket som möjligt på den korta tid vi har.

Och jag är stolt som en tupp över det resultat som jag kommer att presentera. Jag har klarat delmål 1.

Har ni delmål med belöning?

Så Skinner så man nästan skäms. Men det funkar ju.

Lycka till imorgon. Och sov gott. :0)

Sussie sa...

Ett nätverk vore ju perfekt!
Vad duktig du är som redan har nått ditt första delmål!
Vi har också delmål. Mitt första är att komma under 100 och det är ju så nära. Nya vågen var snäll ikväll och visade samma vikt som i morse. :) Så nu kan jag sova gott!
Sov gott du med!

Unknown sa...

Har sovit som en sess :0)

Det jag talar om som delmål är vad jag rimligtvis kan ha gått ner till nästa möte med min coach. Hon sa att hon trodde att jag kunde gå ner 10 kg, jag tittade på henne med stora frågande ögon. Är det möjligt? Det var det. Jag har bara det uppsatta målet ännu så länge. Det är möjligt att vi kommer att sätta upp fler mål imorgon för tiden framåt.

Jag testade idag coscous provencal i micron. Min micro går bara till 750 och jag körde i totalt 5 min. Sedan fick det stå och dra en stund. Det blev bra. Och inget kladd i micron heller.

Tjing... :0) Louise

Sussie sa...

Aha! Nej, såna delmål har vi inte. Men det kanske skulle vara något jag kan införa med min coach.
Är verkligen dunderförkyld idag och måste hoppa över träningen igen. Känns inte bra. Men ska ta en lugn och skön promenad hem istället (tar ungefär 50 minuter från Itrim och hem) så då får jag mina steg i alla fall.
Ska bli spännande med motivationssamtalet och se hur mycket som försvunnit i midjan. Har packat ner mitt måttband nånstans och hittar det inte, så jag har inte haft någon möjlighet att fuskkolla. :)
Kollade efter en sån där mikropanna på tradera igår och funderar på om jag ska buda, men de flesta var det så långt slutdatum på så innan jag har fått den har jag slutat med LCD-rätterna... Kommer att äta 2 mål vanlig mat och 2 mål VLCD efter den här 12-veckorsperioden.
Hoppas du får en fin kväll!