tisdag 30 mars 2010

En vecka kvar

I morgon går jag in på vecka 12. Känns både skönt och lite skrämmande. Kommer jag att klara av att äta efter handfast minus? Kommer jag att gå upp i vikt?
Det är ju faktiskt skönt att veta precis vad jag ska äta varje dag och jag vet att jag får i mig det jag behöver med måltidsersättningarna. Kommer det att gå lika bra med vanlig mat?
Samtidigt känner jag att det vore otroligt bortkastat att gå tillbaka till gamla rutiner nu när jag faktiskt har klarat av de 12 första veckorna i mitt nya liv. Så det finns inte på kartan.
Jag träffade en kvinna i omklädningsrummet på Itrim idag. Vi pratade om hur det går för oss och hon gav tips om hur hon tänker när hon lagar mat. Hon sa att hon alltid brukar utgå ifrån grönsakerna. Till exempel: Om hon är sugen på broccoli funderar hon ut vad som passar ihop med det i grönsaksväg och så tillsätter hon kött, fågel eller fisk till det. Och så sa hon att det fungerar bäst med "lagade" grönsaker för henne, men att hon alltid gör en liten grönsallad till målen. Låter smart och bra, så det ska jag försöka anamma.
Nu är det inte så superlänge kvar tills jag får gå hem. Längtar redan nu efter sängen. Gäsp!

Inga kommentarer: