tisdag 9 mars 2010

Hej och hå

Det har varit en jobbig start på veckan. Har slarvat med mat och sömn och det resulterar i en sur version av mig.
Igår när jag hade lagt mig sa jag plötsligt till sambon: "Fan, jag har ju glömt att äta middag!" och började fundera på om det var okej att äta fast klockan var över 12 på natten. Jag struntade i det och var en otroligt hungrig tjej i morse.
Det här med stress och mycket i huvudet är tydligen ingen bra kombination tillsammans med dieten och allt vad det innebär.

Hela förmiddagen, inklusive gruppträff och träning var jag på dåligt humör. Det lättade äntligen när vi var i nya bostaden och träffade elektrikern och sedan åkte till stans mysigaste fik för kaffe och prat. Har sedan sovit i nästan två timmar och känner mig som en ny människa.

I morgon ska jag städa inför visning nummer 2. Sedan träna och ta det lugnt. På kvällen ska vi se Alice i underlandet. Mys!

Tillbaka till dagens gruppträff. Vi pratade om kolhydrater. Det var intressant att höra om de andras förhållande till kolhydrater och också få veta vad som är bättre att äta annat.

Så vägningen: Jag hade sån ångest för den här vägningen. Eftersom jag har slarvat och inte hunnit träna så trodde jag att jag inte skulle ha gått ned någonting, alternativt gått upp. Men... det visade sig att jag har gått ner ytterligare 2 kilo! Vid vägningen kändes det som ett nederlag (eftersom jag innerst inne ville ha gått ner mer) men nu är jag supernöjd! TROTS att jag har stressat, slarvat och inte hunnit träna som jag hade velat så har jag gått ner. Och det är mest fett igen.

Såhär ser kvittot ut:

Body type: Standard
Gender: Female
Age: 30
Height: 167
Weight: 103,6 kg (105,6/110,3/113,1/116,9)
BMI: 37,1 (-4,8 enheter sammanlagt)
BMR: 7608 kj, 1818 kcal (7688 kj, 1838 kcal/7877 kj, 1883 kcal/7989 kj, 1910 kcal/8142 kj, 1946 kcal)
Impedance: 436 (436/393/438/439)
Fat%: 45,8% (46,5%/46,1%//49%/50,2%)
Fat mass: 47,5 kg (49,1 kg/50,9 kg/55,4 kg/58,7 kg)
Fat free mass: 56,1 kg (56,5 kg/59,4 kg/57,7 kg/58,2 kg)
Total body water: 41,1 kg (41,4/43,5 kg/42,2 kg/42,6)
Target body fat: 21-33% (Samma)
Predicted weight: 86,7 kg
Predicted fat mass: 14,9-27,6 kg (15,0-27,8 kg/15,8-29,3 kg/15,3-28,4 kg/15,5-28,7 kg)

Nu tar jag nya tag (igen). Heja mig!

8 kommentarer:

Monika sa...

Bra jobbat! Härligt att du gått ner trots att du "slarvat"! Hoppas du blir kry snart så att du kan köra på med träning och allt!

Sussie sa...

Tack så mycket, Monika!
Jag hoppas också på att bli frisk snart. Det känns som om det går åt rätt håll i alla fall.
Hoppas du har en fin helg!
/Sussie

Unknown sa...

Min impecance är 480. Det betyder att du har mer muskler än mig. Muskler är som kroppens motorväg, impedance går snabbar genom kroppen, fett är som vägstopp, högre resultat.

Kanske måste träna iallafall. :o/

Sussie sa...

Jag har aldrig förstått mig på det där med Impedance, men det låter ju bra om det är så det funkar.
Prova att gå på några pass. Det kan vara lite motigt i början, men efter några gånger blir det riktigt kul! Och så träffar man så trevliga människor som är där av precis samma skäl som en själv.

Unknown sa...

Mmm...jag gillar att träna. Men jag är inte riktigt förtjust i träningsformen på itrim. Har varit där flera ggr och det jag tycker bäst om när jag tränar är att jag träffar andra itrimare. Jag hade hellre gått på nautilus eller liknande. Jag gillar fria vikter. Men jag kan ju inte ha dubbla kort. Får ta mig i kragen.

Sussie sa...

Jag gillar "vanliga" gym bättre också. Där det finns massor av pass och maskiner att välja mellan. Men nu kör jag på det här och får helt enkelt gilla läget. Och jag har faktiskt börjat uppskatta det mer och mer. Brukar oftast lägga på egna övningar efter passet också, som situps och armhävningar.
Jag har inte råd med dubbla kort just nu, men ska nog fixa ett så att jag kan gå och lyfta lite skrot nånstans också.

Unknown sa...

Alltså, det funkar ju verkligen. Och det är inte trist egentligen. Och det handlar om fantasi, eller brist på. Har sett flera olika tjejer som varierar stegen, som använder maskinerna på andra sätt. Det är bara jag som är larvig. Däremot så tränar jag en hel del hemma. Zumba och gymboll.

Sussie sa...

Jo, men så är det ju faktiskt.
Åh, Zumba har jag också här hemma. Det var det enda jag önskade mig i julklapp förra året. Men har bara hunnit prova på en gång. Tycker det verkar väldigt roligt, men känner att jag behöver få upp flåset lite för att orka med. Har även en stor boll som jag brukar göra övningar på. Nu är den dock förpassad till nya lägenheten där den får invigas när vi har flyttat in. :)