tisdag 30 mars 2010

Man blir aldrig vuxen (i föräldrarnas ögon)

Jag pratade med min mamma ikväll och berättade om att jag hade gått både till och från jobbet igår och till stan idag. Hon tyckte att det var jättebra. Några minuter efter att vi hade lagt på ringde min pappa och sa att han gärna betalade en taxi hem åt mig inatt. Han tyckte verkligen inte att jag skulle gå hem i mörkret. Jag sa att jag kunde betala min taxi själv om jag ville åka (vilket jag ju inte vill), men han propsade. Jag sa att jag får se hur jag gör. Han har ju lite rätt i det han säger farsgubben. Det är inte den bästa vägen man kan gå nattetid. Det finns det flera bevis för.
Kanske får bli en taxi ändå, så gör jag pappsen glad. Hur jag gör i morgon natt, det är en helt annan historia.

Har gått mina 7500 steg med råge idag i alla fall.

Inga kommentarer: