lördag 27 mars 2010

Golv - check, tapeter - check!

Det blev verkligen en ljuvlig lördag det här! Åkte till mamma och pappa och åt frukost med bror (jag hade med mig VLCD-gröt). Det var så kul att träffas igen, även om det inte var överdrivet längesen vi sågs. Men han blev riktigt imponerad av mina framsteg.

Efter frukost åkte jag och sambon till området utanför stan där alla byggbutiker ligger. Beställde tapeter till sovrummet och hallen och köpte golv. Var runt och tittade på grejer i 4(!) timmar. Åkte sen till nya lägenheten och kollade lite på vad vi kan göra. Rev bort en ful plastmatta och skrapade bort limrester med varsin spackelspade. Det blev minsann dagens träningspass. :)
Har gått en massa idag också.

Ikväll har vi bara varit hemma. Jag lagade sambons förrätt (en bit bröd med chèvreost, honung och valnötter som jag grillade i ugnen). Luktade väldigt gott!

Har varit väldigt sötsugen ikväll och kom nyss på att jag köpte tuggummi förut. Vilken räddning!

Morgondagen bjuder på golvläggning och förhoppningsvis träning. Hinner jag inte till Itrim får det bli en ordentlig powerwalk på kvällen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Powerwalk rekommenderas starkt. Det funkar och det kan man göra när det passa en själv. Mycket bra gällande fettförbränningen. Bra skor är viktigt. Men det låter som om du fått ett rejält pass idag...man skall inte underskatta vardagsmotionen, som att gå på byggvaruhus i 4 timmar. Det blir många steg.

Vi är så jäkla bra och vi kommer att gå ner 12 kg på ett kick.

Keep on rockin in the free world