fredag 26 mars 2010

Lång dags väg mot natt

Kom hem för en timme sedan. Först var det jobb och sen juryjobb igen. Idag var det final och det är alltid kul. Men det är verkligen svårt att sätta poäng på musik, speciellt när det är allt från klassiskt piano till hårdrock som ska poängsättas.
I morse visade hemmavågen 100,2. Det närmar sig alltså delmål 1 . Borde få se tvåsiffrigt i helgen. Då blir det fotobevis här i bloggen!

Träffade en kompis när jag skyndade mig till stället där musiktävlingen var.
Hon sa: "Men, visst har du gått ner jättemycket i vikt?" "Jajemen, 16 kilo" svarade jag glatt och hon sa "fan vad härligt" sen vad jag tvungen att skynda vidare. Det är kul att det syns! Och då var jag ändå rätt påbyltad med kappa och min stora halsduk.
Jurymedlemmen som jag berättade om Itrim för förra helgen har blivit inspirerad av mig och funderar skarpt på att gå med. Men hon har lite för mycket annat i sitt liv som hon behöver reda upp först. Men hon hade i alla fall ätit Nutrilett till frukost och lunch i två dagar för att känna på lite hur det funkar, och det hade gått riktigt bra. Hon skulle fortsätta med det ett tag.
Jag ska peppa på henne litegrann, så kanske jag får en träningskompis. :)

Nu ska jag mysa lite med sambon innan det är dags för bingen.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: