torsdag 25 mars 2010

Mot nya mål

God afton!
Det har varit en bra dag idag. Saker och ting börjar reda upp sig både med jobbet och i lägenheten. Så det känns skönt.
Jag gick till Itrim efter jobbet och körde ett efterlängtat träningspass.
Det enda jobbiga med att träna på kvällstid är att det ofta är så mycket folk där. Lokalen är ganska liten, och jäklar vilken bastu det blir! Men det är väl bra att svettas?
Jag brukar ha med mig handduk att torka mig med och idag var den nästan dyngsur. Till skillnad mot mannen som envisas med att skvätta ner alla maskiner med sina svettpärlor så försöker jag låta bli att låta de andra som tränar att ta del av mina. Det är ganska äckligt faktiskt, när det är små pölar av svett överallt.
Det gick bra att träna, men jag blir fortfarande ganska yr av någon anledning. Vet inte vad det beror på men funderar på om det har att göra med att jag är stel i axlarna och får igång blodcirkulationen när jag tränar.
Ska komma ihåg att ta upp det med någon i personalen nästa gång jag går dit.

Jag har ett mål som jag vill uppnå - att ha gått ner 20 kilo tills 12-veckorsperioden är över. Det innebär alltså att jag måste ha gått ner ungefär 4 kilo på lite drygt 2 veckor. Är det möjligt? Jag har ju som delmål att ha gått ner till 99,9, men det vore skönt med en liten buffert eftersom jag lär gå upp litegrann när jag börjar äta vanlig mat igen. Så kanske jag slipper gå upp till tresiffrigt igen. Det skulle kännas väldigt tråkigt.

Ha en trevlig kväll!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Svårt att svara på om det är möjligt. Jag vill säga att det är fullt möjligt. Men i detta skede känns det som om det kanske skulle kunna vara svårt att realistiskt sett fixa 4 kg. Men visst är det möjligt. H

ur gärna vill du? Och vad är du beredd att göra för att uppnå önskad viktminskning?

Om vi tittar på dina tidigare resultat så är det ju riktigt bra. Genomsnittet ligger på drygt 1,5 kg/v.

Hur mycket mer kan du tänka dig att röra på dig? Du kan inte äta mindre och då har vi bara motionen att påverka.

Jag går just nu ner mindre i vikt för varje vecka, men ökar i muskelmassa tack vare införandet av powerwalk.

Jag skall följa dig med spänning och peppa dig allt jag kan och hoppas verkligen att du fixar det. Förstår att det skulle sitta riktigt bra med -20 kg.

Sussie sa...

Jag vill det väldigt mycket! Kommer att gå en massa i helgen och träna på söndag. Till veckan jobbar jag kväll vilket innebär att jag har gott om tid att både promenera och träna på dagtid. Sedan kommer ju påsken i vägen med några dagar stängt på itrim, så då får jag hitta på annat. Kanske ska damma av Wii fit medan de andra äter påskägg? :)

Mitt viktminskningsrekord under de här veckorna är 110,1 vid vägning på ett motivationssamtal till 105, g vid vägning på gruppträff 8 dagar senare. Så jag ser det inte som en omöjlighet. Men det har ju inte gått så snabbt den senaste tiden. Det kan bero på att jag har varit sjuk och inte kunnat röra på mig som jag velat. Så om jag ligger på med träning och promenader borde det vara möjligt.

Tack för pepp och stöttning. Det behövs verkligen!

Sov gott!

Unknown sa...

Men då så. Då kör vi. Damma du av Wii och KÖÖÖR!! ;0)

Jag tror du fixar det. Vill man så går det. 4 kilo. Piece of cake.

Jag tävlar med dig. Vill ju gå ner mina 8 kg till 13/4. En av mina grupper blir dessvärre inte av, så det är 3 veckor kvar till nästa grupp för mig. Hm. Om du fixar dina 4 så fixar jag mina 8. Jag kommer få storstryk. Men kanske behöver lite pepp. Vad sägs? Är du på?

Sussie sa...

Det är klart att jag är på! Nu fixar vi det här!
12 kilo ska bort!

Unknown sa...

Yohoo!!! ;0) Sov gott nu, imorgon är en ny dag.