onsdag 17 mars 2010

Lite piggare

I kväll känner jag mig lite piggare. Har ingen feber och huvudet känns inte lika tungt. Så skönt!
Innan jag skulle duscha ikväll kom jag på att jag skulle prova lite kläder och kan glatt konstatera att jag har ett par jeans som sitter bra (jag kunde inte knäppa dem tidigare), två par jeans som jag numera får igen, men som jag får vänta lite med att använda så att jag slipper få sår på höften och valkar som hänger på sidorna, och så har jag en hög med jeans som passar bättre på en skateande 15åring som gillar när kalsongerna syns och byxlinningen sitter i knävecken istället för vid midjan.
Det är härligt, men innebär alltså att jag måste ge mig ut på jeansjakt. Och slänga alla för stora jeans. För dom ska jag aldrig ha igen.

Nu ska jag sova så att jag orkar upp till hämtningen i morgon bitti. Måste planera vad jag ska ha med mig i matväg också. Känns lite jobbigt att vi ska äta lunch gemensamt med de andra på konferensen, men jag får väl smyga undan, dricka min shake och sedan joina dem till kaffet.

Sov gott!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis. Va härligt att du provade byxor idag. Fick du bli lite nöjd. Bra för motivationen. Jag har alla storlekar redan hemma i garderoben. Har haft boxsystem efter storlek. Hoppats. Nu så kan jag snart börja prova dem. Änn så länge sitter mina tidigare allt för försmå kläder lite bättre. Så små kläder har jag gått i eller så stretchiga. Har hängt undan 52 orna. För de vill jag inte längre använda. :0)

Sussie sa...

Ja, det kändes riktigt härligt! Och i dag sa min kollega "men jävlar vad du har gått ner i vikt!" Det är skönt att få det bekräftat, att det syns, eftersom jag har lite svårt att se det själv. Jag känner det ju så klart i kroppen och på kläderna, men det är svårt att se med blotta ögat. Och jag kände vad lätt det gick att springa på Itrim ikväll också, plus att jag inte längre har ont i mitt knä som jag har haft problem med tidigare.
Nu är jag sugen på shopping! Det är min belöning för första delmålet, så jag får vänta lite till, men det ska bli så kul!
När vi flyttar ska jag göra mig av med en massa kläder som jag inte längre kan ha. Och som jag aldrig mer ska kunna ha heller.
Hoppas du har haft en bra dag!