måndag 11 oktober 2010

Bröllopshelgen

Det började i lördags vid 10 då den blivande bruden och fotografen kom hem till mig. Jag lockade brudens hår och det blev riktigt fint. Vid 12 gick hon iväg och blev sminkad och jag gjorde mig i ordning under tiden. Den andra tärnan kom också.
Vi åt en snabb salladslunch och sedan var det dags att ta på brudklänningen som var så himla snygg.
Sedan åkte vi iväg för utomhusfotografering. Blev nog bra tror jag. Mycket skratt blev det i alla fall.
Vi åkte till kyrkan och satt i bilen utanför på parkeringen för att ingen skulle se oss.
16.00 tågade vi in - brud, brudgum, vi två tärnor och två best men.
Var kul att se alla leende vänner som stod i bänkraderna. Vigseln var jättefin. Jag klarade av att hålla mig från att gråta!

Efter kyrkan åkte vi till restaurangen där festen hölls. Middag - buffé med massa bra och god mat, kött och fisk och rotsaker och sallad. Gott!

Vid 22 plockades borden bort och det blev dans. Sen körde vi på till 3-tiden. Vi var några som åkte till mig och sambon för lite efterfest. Somnade vid 6. Igår var jag tröttast, men inte så bakis. Åt middag hos svärisarna. Skönt att slippa laga mat.
Kollade på film och myste på kvällen.

Nu är det en ny vecka - utan bröllop, men med desto mer träning och lugn.

Ha en fin start på veckan!

Inga kommentarer: