måndag 25 oktober 2010

Det här med kläder

Jag älskar verkligen kläder, och har alltid gjort. Problemet är ju att jag har varit för stor för "normala" storlekar" nästan hela livet. Nu har en ny värld öppnats, på gott och ont. Jag behöver nya kläder och nu kan jag ju ha allt fint som jag har drömt om tidigare. Men det blir dyrt, speciellt om man vill ha fina kläder från lite dyrare ställen.
Förut levde jag lite efter devisen att kunde jag ha ett plagg så köpte jag det. Spelade egentligen ingen roll hur det satt, bara jag fick på mig det och det var någorlunda snygg stil. Man har ju liksom inte världens största utbud att välja mellan på stora-storlekar-avdelningarna.
Jag tycker ändå att jag har haft en okej stil.
Men nu har jag hittat hem. Trivs superbra i tighta jeans eller leggings, lång tight tröja och stövlar. Har börjat använda klänning då och då (det ar ett stort no-no tidigare) och är snygg i det. Behöver träna mig lite mer bara.

I dag köpte jag en vinterjacka på h&m. I storlek 42. Den var lite stor. Jag vet egentligen inte om jag vill ha den eftersom den är lite för tunn för att funka hela långa, kalla vintern. Men jag köpte den i alla fall. Glädjen var lite för stor över den lilla storleken. I morgon lämnar jag nog tillbaka den.

Såhär ser den ut i alla fall:


Visit hm.com

2 kommentarer:

Luiza sa...

Haha, jag vet , känner igen det där beteendet!!!
Känner även igen det du beskriver om glädjen över storleken, men ack så opraktiskt =)!
Gå och köp dig en annan jacka, i strl 40 istället, så ska du se att den sitter bättre.
STADIUM har fina jackor av sitt egna märke för 799:- (vinterjacka med dun), som jag nästan köpte med mig hem idag, men så blev jag velig, som vanligt =).

Vad otroligt roligt att du känner för klänning, tights och allt annat. Kan tänka mig att du ser dösnygg ut i det!

Ha en fin kväll.
Kram

Sussie sa...

Ja, man är ju lite knäpp alltså... Ska gå och kolla in Stadium. Känns aningen klokare att köpa en rejäl vinterjacka som jag kan använda till annat än bara gå till och från jobbet i. Speciellt som det brukar kunna vara riktigt kallt här på vintrarna.
Jackan jag köpte är förvisso snygg och jag får plats med tjock tröja/kofta under. Men den är nog lite opraktisk...

Ha en fin kväll du också!
Kram