måndag 25 april 2011

Ledig måndag

Påskhelgen har varit helt fantastisk! Fint väder, fina vänner, god mat och dryck.

På påskafton gav vi oss ut på årets första utomhuslöptur (för min del i alla fall, sambon har varit ute själv några gånger redan). Sprang och gick i nästan 5 kilometer. Var ute 40 minuter. Mitt knä hugger fortfarande ibland, så jag får ta det lite lugnt. Testade att springa lite på asfalt och det kändes faktiskt bra.
På kvällen gick vi ut och åt på restaurang och senare gick vi på fest hos några kompisar. Blev inte så sent, vi gick hem vid halvtolv.

I går sov vi rätt länge, åt frukost och gick sen ut i solen. Vi stack sen ut och sprang igen, fast olika rundor. Jag gick först en kilometer, sen sprang jag 1,5 (utan att stanna!), stretchade lite och sprang sen 1,5 km och avslutade med att gå en kilometer. 39 minuter tog det. Hade ett genomsnitt på 8 min/km. Helt okej.
Efter löpturen bytte jag till badkläder och mötte upp en kompis för att ta årets premiärdopp i sjön. Trodde på riktigt att jag skulle dö för att det var så kallt (isen är inte helt borta från sjön än så det var som att bada i en hink med is). Men det var skönt när det var över och vi kunde värma oss i solen.

På kvällen grillade vi tillsammans med några vänner och satt ute så länge det var varmt.

Hade tänkt springa i dag också, men måste vila knäna lite. Så jag går på ett Bodypumppass i eftermiddag istället.
Och ikväll ska vi grilla hos svärisarna.
Nu ska jag fortsätta njuta av ledigheten!

Hoppas din påskhelg har varit fin!

2 kommentarer:

mjukismamman sa...

Tokfia, bada nu!?! :)
Ryser vid tanken, det var ju iofs underbart väder i helgen men jag tyckte det räckte att vara nere vid sjön och känna isdraget för att jag skulle börja frysa.
Du är modig du!
Må så gott!
/Tina

Luiza sa...

Hej finaste du!
Tack så jättemycket för dina ord och den omtanke du skänker.
Jag blir så oerhört rörd av alla fina meddelanden.

Det känns oerhört jobbigt nu, men det går över och snart har jag fokus på min vikt igen =).

Ha en fin kväll.
Kramar/
Luiza