tisdag 10 januari 2012

Andas ut

Allt gick jättebra på ultraljudet! Vi hade en väldigt bra barnmorska, samt en barnmorska som höll på att lära sig att göra ultraljud. I och med eleven så pratade BM hela tiden och förklarade vad det var vi såg, hur det ska se ut, samt vad man ska kolla efter som kan vara fel. Både för att vi skulle veta men mycket för att lära eleven. Det var verkligen intressant. Och så skönt att se att allt på Kotten ser perfekt ut! Den levde om och sparkade och slogs, hade händerna i munnen och snurrade runt. :)
De kunde inte se några rester av blödningen jag hade i början och det kändes skönt. Då har allt blod kommit ut.
Efter vanliga RUL så gjorde eleven också ett för att lära sig. Så vi fick två genomgångar av bebisen. Och sen fick vi bilderna gratis - de bjöd om det var elev med sa dom. Så det var ju trevligt! Vi blev även flyttade i datum från 8 juni till 1 juni, så nu är vi helt plötsligt i vecka 20! På fredag är det alltså halvtid!
Efteråt gick vi på kafé och åt frukost och tittade på bilderna, vi fick tre stycken. Sen kom min mamma förbi och fikade också. Hon blev väldigt rörd. Sen följde jag med henne hem och visade bilderna för pappa också. :) De är väldigt stolta morföräldrar.

Det första BM sa när hon började titta var "kolla vilken söt näsa!". Här får ni se själva:

Förresten kände både jag och maken lite buffar i magen i går kväll. Och i dag har jag också känt litegrann. Så mysigt!

4 kommentarer:

Luiza sa...

Du resonerar som jag, i föregående inlägg.
Jag är dock väldigt lättad att allt såg bra ut!!!!
Åh, så underbart =).

Ja, din dag kan ju inte bli annat än bra =)!

Kramar/
Luiza

Sussie sa...

Ja, det är otroligt skönt! Var helt blöt på ryggen efteråt för jag hade ångestsvettats så mycket där på britsen.
Det var så otroligt häftigt! Du har verkligen nåt att se fram emot i morgon!
Stora kramar! Tänker på dig!

LinnaLi sa...

Hääääärligt =)

Så häftig känsla av att se bevis för att det är en bebis där!

Njut nu, för på slutet kommer du att avsky att vara gravid ;P

Kram kram!

Linda

Anonym sa...

Härliga bilder både på din mage och på er Kotte! Jag läser ju din blogg lite då och då, sträckläser då flera veckor i stöten! Själv står jag för tillfället still i min viktminskning och letade inspiration och tips när jag tänkte på att titta in till dig igen.
Ett tips ang försäkringskassan, du måste fundera ut hur länge du vill vara hemma med ditt barn, efter det så planerar du dagarna du tar ut. Du kan tänka ekonomiskt och snålt för att kunna vara hemma längre. Kombinera föräldradagar och garantidagar går bra, det beror ju på er ekonomiska situation hur mycket inkomst du måste få ut varje månad. Jag som jobbar inom förskolan tycker det är alldeles för tidigt att skola in 1-åringar. Enligt en studie som gjorts till barnens favör är den bästa åldern 3 år, då är man redo att ta steget ifrån sina föräldrar. Tyvärr är det ingen som tittar till den studien för den "gynnar" inte föräldrarna ;-) Lycka till med planeringen och räknandet! // Mammarina