måndag 16 januari 2012

Helgen

Hej! Ursäkta mig frånvaro, men livet slukade min tid i helgen.
I fredags var vi trötta efter jobbet, så det blev pizza och tv i soffan hela kvällen. Jag hade ont i huvudet och gick och la mig vid 22.
Vaknade tidigt på lördagen. Åt frukost och tog sedan bilen och åkte till återvinningscentralen och kollade sen på barnvagn och annat på Barnens Hus. Sen var vi på stan en sväng. Köpte en fårskinnsfäll som vi ska ha till bebisen. Och hämtade ut vårt Pampers-kit med lite smått och gott samt en blöjhink.
På eftermiddagen åkte vi till några kompisar som ska få barn om en månad. Var där några timmar. På kvällen lagade vi middag och myste. Blev tidigt kväll även då.
I går var vi och tittade på en lägenhet. Vi ska inte ha den, men den var väldigt fin, fast lite liten.
Åkte sedan och mötte upp våra vänner som var ute och åkte skidor med sina söner. Följde med dem hem och fikade. Fick fina mammakläder och en hel del bebisgrejer. Och fick köpa babygym, sjal och amningskudde för 500. Perfekt! Nu har vi börjat få en liten samling till Kotten. :)
I morgon kväll ska vi få lägenheten värderad, så vi har städat och fixat en del i lägenheten i helgen också. Och så har jag städat ur min garderob, äntligen! Så nu har jag bara kläder jag använder nu och resten är nerburet i källaren.

I morse åkte maken till Stockholm där han ska vara på utbildning till på torsdag. Så jag är alldeles ensam hemma. Lite skönt att få vara lite själv är det ju, men jag kommer att vara en väldigt glad fru på torsdag kväll när han kommer hem.

Har knappt känt av Kotten alls i helgen och undrat om allt står rätt till. Men i går när jag lagt mig satte det igång igen och i dag känner jag små buffar mest hela tiden. Det är så mysigt! Funderar på att gå på Teknikmagasinet och köpa ett stetoskop så att jag kan lyssna på hjärtljudet. Inte säkert det funkar, men det vore kul att testa i alla fall.

Hoppas du har haft en skön helg!

4 kommentarer:

LinnaLi sa...

´Hej!

Johan kunde höra med örat mot magen, ganska häftigt. =)

Vad funderar ni på för vagn då?

Kram kram

Linda

Lisa-Marie sa...

MYSIGT! Just buffarna och gos med magen är det jag saknar med graviditeten...

Vad roligt med nya grejor, så häftigt när man får ihop en liten samling. Känns mer verkligt då!

Kramar från oss, hoppas det går bra med lägenheten!!

Luiza sa...

Åh, vilken underbar helg ni verkar haft, trots tröttheten =).

Jag har suttit och tittat på barnvagn idag, och ändrat mig från att vilja ha en brio go, till brio holiday. Tror den lämpar sig bättre till långpromenader än brio go, den är nog mer lämpad för stads körning... men vad vet jag, det är bara något jag läst.

Visst är det mysigt när det buffar =). Helt underbart.

Kramar

LinnaLi sa...

Vi har en emmaljunga edge duo, sport. men den är stor, jag är 183 cm så för mig är den toppen.

Har flera som tycker att Kronans är bra.

kram

Linda