torsdag 12 januari 2012

"Hej tjockis!"

Trodde att man inte sa så till gravida kvinnor. Speciellt om man själv är överviktig kvinna och trebarnsmor. Men tydligen. Tar väl inte åt mig så jättemycket, men tycker att det är onödigt. Hon vet ju dessutom hur jag kämpat på med vikten.
Jag svarade: Så säger man väl inte? Jo, men du har ju en stor mage, svarade hon.
Det är ju som om jag skulle kalla henne för tjockis (trots att hon inte är gravid), vilket jag aldrig skulle göra!
Det är en sak om maken säger det, för där vet jag att det är kärlek och inte på allvar, men med en kollega...

1 kommentar:

LinnaLi sa...

Jag tycker inte att det är ok. Det är väl inte något man vill höra! Nä, bra att du sa åt henne att man inte säger så.

Det finns så mycket annat man kan säga istället.

Ha en skön kväll, och hoppas du får sova lite. Jag tror det är din kropp som börjar vänja sig vid att vara vaken på natten ;P

Kram kram

Linda