måndag 23 januari 2012

Lägenhet, läkare och barnmorska

Har varit en dag med mycket inbokat. Först var vi och tittade på lägenheten igen, som jag kollade på i fredags. Båda är nog lite kära i den. Men vi måste så klart tänka igenom det både en och två gånger.

Sen gick jag till hälsocentralen för läkarbesök. Läkaren klämde och drog och böjde mina ben åt alla håll. Han tror att det är något muskulärt. Så jag får väl tro på det då. Han rekommenderade mig att kontakta sjukgymnast.

Gick sen och tog en kopp kaffe på ett kafé innan det var dags för barnmorskan.
Maken följde med också. Det var inga problem att hitta hjärtljudet hos Kotten. Jsg frågade var min moderkaka ligger och enligt journalen från RUL så är den i framvägg, vilket ju förklarar att jag inte känner sparkar lika mycket hela tiden. På RUL fattade jag det som att moderkakan låg ovanför bebisen, men det stämde alltså inte. BM var glad att jag hade hört av mig och uppmanade mig att ringa igen om jag blir orolig. Känns så skönt att höra för mig som oftast drar mig för att söka hjälp. Vill liksom inte vara i vägen.

Efter besöket bjöd jag maken på lunch och så gick vi en sväng på stan. Försökte hitta en present till Kotten, men kunde inte bestämma mig för vad. De har väldigt fina bebiskläder på Kappahl för övrigt. Kommer nog att köpa en hel del därifrån.

På eftermiddagen gick jag hem och sov nån timme. Var välbehövligt.

Har varit ett åskmoln sen jag kom till jobbet. Flera saker som gjorde mig förbannad samtidigt så jag vill bara gå hem och lägga mig.

2 kommentarer:

LinnaLi sa...

Skönt att allt var bra =)

Här har det skrapats trappa idag. Lilla damen sov ett långpass och den stora tjejen tittade på Ice Age så då passade jag på =)

Kram

Linda

LinnaLi sa...

Hehe, oron kommer inte att försvinna, den blir bara större när bebis kommit ut ;P Nej, men jag förstår vad du menar =) Med Eira så var typ det första jag sa efter att hon kommit ut: ser hon normal ut. Jag var mycket nojjigare andra gången, eftersom vi lyckats en gång liksom...

Ja, det kommer bli snyggt i trappen, sen ska det nog bli skivor med pärlspont på väggarna, men det blir senare för vi ska byta all el.


Kram kram