tisdag 13 april 2010

Tisdag

Ännu en bra dag.
Hade 12-veckorsuppföljning på Itrim efter lunch.
Vikt: 97,6 - det står lite still nu när jag har börjat äta. Men 7 hekto på en vecka känns okej.
Midjemått: Vid start var det 114 cm - nu 98!!! Helt sjukt! 16 centimeter!

Förra motivationssamtalet hade mitt blodtryck gått upp. När jag började låg det på 127/80 (om jag inte minns helt fel) på förra motivationssamtalet var det uppe i 134/någonting och nu i 145/84. Känns inte alls bra. Min coach tyckte att vi skulle avvakta till nästa motivationssamtal när vi tar blodtrycket igen. Om det inte har gått ner ska jag prata med hälsocentralen. Min bror är läkare, så jag ska ringa honom och höra vad han säger.
Det borde ju vara tvärtom - att blodtrycket går ner när jag går ner i vikt...

Fick även ta på mig ett bälte som väger 20 kilo. Det var helt jävla sjukt vad tungt det var! Dom kilona vill jag ALDRIG mer bära!

Efter jobbet gick jag och tränade och promenerade sedan hem. Är nu uppe i 11300 steg plus träning idag.

Nu ska jag äta fläskfilé och rotgrönsaker.

Ha en trevlig kväll!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Läskigt med blodtrycket. :0/ Tur att du har en läkare i familjen då. :0) Snabba svar.

Du är lika smal i midjan som mig nu. Jag har 98 cm midja. :0)

Sussie sa...

Pratade med bror och han sa att det inte var något konstigt alls. Han sa att det viktigaste är att det inte är högt sen när jag är viktstabil, men att 145 inte är för högt utan helt normalt. Han sa även att kroppen hamnar i stress under "svält" och att det inte är ovanligt att blodtrycket blir högre eftersom man producerar mer adrenalin.
Sedan är det ju faktiskt så att man ska ligga ner och vila i 20 minuter innan blodtrycket tas, så det är kanske inte fullt pålitligt på Itrim heller.

98 känns riktigt bra! Och mer ska det bli, eller hur?
So så gott! :)

Unknown sa...

Oh ja. Mer ska det bli. :0)

Monika sa...

Grattis grattis grattis till dina framsteg på 12 veckor! Kram Monika

Sussie sa...

Tack så mycket! :)