torsdag 15 april 2010

Torsdag

Är hemma efter att ha haft liten återföreningsträff med hela familjen. Så himla kul! I morgon blir det samma folk, men lite mer festligt eftersom vi ska fira att mamma och pappa har varit gifta i 40 år. Mamma har beställt catering och verkligen tänkt på att maten ska passa mig också. Ser verkligen fram emot det!

På vågen händer det inte så mycket alls just nu. Kroppen håller nog på att vänja sig vid att få mer kalorier. Äter både lunch och middag med vanlig mat och det fungerar riktigt bra. Men jag blir så mätt och får ont i magen efteråt. Ska testa att äta lite mindre portioner någon dag och se om det blir bättre.
Jag orkar inte stressa upp mig över att vågen inte visar minus. Jag står stabilt kvar på samma vikt och det kommer säkert att lossna snart. Gör det inte det får jag ta upp det med någon på Itrim och eventuellt äta tre måltidsersättningar och ett mål vanlig mat om dagen ett tag (om man nu får göra så).

Ikväll hos mamma och pappa åt de andra älgfärs med spagetti. Jag tog av den stekta färsen och gjorde i ordning i en egen kastrull med vitlök och lite kryddor. Åt rotsaker och sallad till. Gott!

Sov gott!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så länge det inte pekar uppåt är det väl lugnt. Lite is i magen. Härligt att få äta igen.

Sussie sa...

Jag känner också så, men det är minsann lite segt. :)
Det är bara att vänta och se vad som händer.

Hoppas du får en fin fredag!

Unknown sa...

Man önskar ju verkligen att viktminskningen kunde vara lika snabb rakt igenom. Men man måste lära sig att nöja sig. Jag står själv lite stilla nu efter att jag ökade eftersom jag var så hungrig. Försöker nu dra ner igen och det är tufft. Bara på två dar så känns det av att man drar in.