måndag 13 september 2010

Londonresan

Åkte till flygplatsen på torsdag förmiddag. Kom till Arlanda vid 11 och åkte vidare mot London vid 12.
Väl framme tog vi Heathrow express till Paddington och sedan vidare till hotellet som ligger nära Earls Court. Gick och handlade lite och vilade på hotellet.
På kvällen åkte vi till Soho och åt middag på Bröderna Olsson. Jag åt fisk- och skaldjursgryta. Mycket vitlök (som de har i all mat, även desserter och i öl och shots) och det är ju så gott!

Efter det drog vi till puben Crobar som ligger i närheten. Kul folk och bra musik.
Kom hem vid halvett och somnade trötta och nöjda.
På fredagen åt sambon frukost på hotellet. Jag åt en bar och drack kaffe. Sen åkte vi in till stan och gick på Tate Modern. Såg en jättebra fotoutställning, Exposed. Rekommenderas varmt. När vi hade gått klart nästan hela rundan gick nåt larm, så alla var tvungna att utrymma lokalen. Kändes lite snopet. Vi gick förbi och tittade på The Globe, Shakespeare's teater, och åt sedan lunch utomhus. Det var riktigt varmt ute hela helgen och man kunde gå i t-shirt nästan hela tiden.

Efter lunchen gick vi in mot London Eye och kikade runt lite där. Åkte sedan tillbaka till hotellet för att göra oss i ordning för konserten.
Med lite omvägar och seg buss tog vi oss ut till Wembley Stadium för att se Muse.
Var väldigt mycket folk - runt 80-90000 (är lite osäker, men det var fullsatt i alla fall) och så härlig stämning! Strax efter 23 var konserten över. Vi hade funderat på att gå ut och festa lite efteråt, men orkade inte efter den långa dagen, så vi åkte hem. Blev väldigt impad av att logistiken funkade så bra med så mycket folk i rörelse. Vi var hemma på lite över en timme.

På lördagen sov vi länge. Åkte sedan till Camden och strosade runt bland marknadsstånden i flera timmar. När vi tröttnat åkte vi till Oxford Street. Var på HMV och köpte skivor. Det är så himla billigt jämfört med här hemma, så man måste passa på.

På eftermiddagen åkte vi till hotellet och packade ihop. Senare på kvällen mötte vi upp med en kompis som bor i London sedan 7 år tillbaka. Var jättekul att träffas igen! Var på karaokebar och sedan på en klubb. Blev en rätt hård och sen kväll.

I går morse fick vi skynda oss till flygplatsen för att inte missa planet. När vi kom fram till Arlanda fick vi veta att de hade lämnat vår väska i London (den kom hem idag på eftermiddagen). Skönt ändå att slippa släpa på den på tåget som vi åkte hem.

Summering av helgen: Det har varit underbart att vara i London igen! Jag älskar verkligen den staden. Maten har funkat över förväntat. Har blivit lite mycket öl kanske. Men det får jag jobba bort nu. Vågen stod på samma som när jag åkte, så det känns okej.

I morgon är det gruppträff och jag hoppas att jag hinner gå. Annars får jag väga mig på onsdag.

Sov så gott!

Inga kommentarer: