torsdag 30 september 2010

Tandläkaren

Åh, vad jag hatar mina tänder! Har alltid haft problem eftersom jag har en ärftlig tandsjukdom. Härom kvällen när jag borstade tänderna(!) lossnade en liten bit tand. Var hos tandläkaren idag och kollade upp det. Där var det ett hål minsann... Hon började borra men det gjorde för ont, så jag fick en ny tid för att kunna laga med bedövning. När jag ändå var där gjorde de en undersökning. Allt såg jättefint ut sa hon, MEN tydligen har en annan tand spruckit och så har det blivit hål. Grejen är att min sjukdom gör att det är jättesvårt att se karies på röntgenbilderna, så jag kan ha haft hålet ett tag.
I alla fall så har jag högkostnadsskydd som går ut snart, så vi bokade in en ny tid snart så att jag kan utnyttja skyddet. Blev tusen kronor billigare med det.
Men det kommer ändå kosta 1800. Plus att jag betalade 770 för undersökningen. Det är dyrt!!! :(

Inga kommentarer: