lördag 4 september 2010

Var ska jag träna?

Jag behöver en nytändning i träningen. Jag har skrivit om det tidigare, men nu ska jag ta tag i det också. Har funderat hit och dit om för- och nackdelar med olika gym och kommit fram till att Friskis är väldigt bra. Jag tränade där förut och de har ett varierat och brett utbud av olika pass. Plus att de har ett nybyggt gym med många maskiner och fria vikter. Det är sällan trångt när man ska träna och man slipper köa till maskinerna. Dessutom är det billigt. Kommer ju fortsätta ha kvar guld-medlemskapet på Itrim (om det nu inte går att byta, men det tror jag inte) så det känns som om träningsbudgeten inte är så jättestor.
Minus med Friskis är att det ligger 45-50 minuters promenad från stan. MEN jag har tänkt såhär - jag köper ett busskort och åker buss dit. Har busshållplats alldeles utanför jobbet och det tar i princip lika länge att åka buss dit som det tar att gå upp till Itrim från jobbet. Då har jag liksom inga ursäkter. Och så kan jag gå hem efteråt.
Nu är ju saken den att jag VILL träna nuförtiden. Förut hade jag ju en massa knep för att slippa. Nu är det tvärtom. Som nu i veckan när jag har varit tvungen att ta det lugnt pga ryggen - fan vilken träningsångest jag får! Det var inte jag för 7-8 månader sedan...

Nu ska jag fortsätta jobba och knapra i mig en mellanmålsbar med banan/müsli. Ny smak och jättegod! Köpte en hel låda häromdagen. Och så en kopp kaffe på det så ska jag nog överleva dagen.



Var på överraskningsfest igår och kan väl säga som så att jag är lite öm i håret idag. :/ Men det var kul!
Sambon är på svensexa hela dagen och kvällen så jag får försöka roa mig själv ikväll. Kanske går över till grannen och leker med hennes kattunge.

Ha en bra lördag!

2 kommentarer:

Itrimsandra sa...

Friskis är kanon! Jag tränar både där och på Itrim och det funkar riktigt bra. Hoppas du fick en trevlig lördagskväll :)

Sussie sa...

Jag tror att det får bli Friskis faktiskt. Känns himla kul!
Vad brukar du köra för pass?

Ha det bra!