onsdag 2 maj 2012

30 dagar

Nu är det 30 dagar kvar till BF! Så spännande. På fredag får vi veta om det blir vändningsförsök eller om Kotten vänt sig. Är övertygad om att den ligger kvar i säte.
Har fått väldigt mycket klåda över hela kroppen. Troligen är det pga att vätskan i kroppen gör att huden spänns och kliar.

Igår när vi varit och handlat mötte vi min kollega A som blev mamma i helgen. Hon var lite chockad men allt hade gått jättebra. Lillkillen vägde bara 1700 gram, men behöver inte hjälp med andningen. Bara lite värmedyna för att hålla temperaturen.

Min andra kollega S åkte in igår med befarad havandeskapsförgiftning. Så vi får se om det blir leverans även där. :)

I natt ska maken jobba natt, så han är hemma hela dagen, både idag och i morgon. Vi ska passa på att göra lite ärenden, gå på f-kassan bland annat. Försöka reda ut den där föräldrapengsdjungeln...

Igår kväll sparkade Kotten så hårt att jag trodde den skulle ta sig ut genom magen. Väldigt obehagligt! Det är ganska mycket rörelse därinne, men mer svepande rörelser än sparkande.

Ha en skön dag!

3 kommentarer:

LinnaLi sa...

Pysmys! Snart har ni en lika klåfingrig bebis som vi har ;P

Eira sitter och äter på dvdfodral. Jag orkar liksom inte jaga henne för jag är fortfarande ganska förkyld. Less på snor nu!

Hoppas bebis vänt sig, annars får du ställa in dig på snitt då!

Kramar

Linda

Luiza sa...

Gaaaalet nära nu!!!!
Hihi..
Så spännande.

Hoppas du får en fin kväll.
Kramar

Anonym sa...

Hej igen! Jag är lite "periodare" på din sida. Har nu läst sedan januari och mycket har hänt. Otroligt vad fort tiden gått, undrar om jag tyckt likadant om det var min graviditet det gällde ;-)
Hoppas att korten vänt sig till nästa gång du skriver. Men blir det kejsarsnitt så blir det ett planerat och då kan du själv vara med och påverka en del ändå. Jag har gjort tre stycken och de gick kanon och jag mådde hur bra som helst efteråt. Lämnade BB efter 3 dagar. Jag hade med mig även min mamma för att varken jag eller bebisen skulle behöva lämnas ensamma efter snittet. Bara en känsla jag hade och det var inga problem att ha med två personer. Min man var med mig under det vakna snittet och mamma väntade och mötte upp bebisen när jag åkte upp för observation. Med första dottern (25år sedan) fick jag åka in kvällen innan och sova kvar, men med sista sonen (15år sedan) fick jag komma in på morgonen och göra förberedelserna med dusch och sånt hemma. Mycket mycket skönare. Undrar du över något så fråga så ska jag försöka svara så gott jag kan. Mvh Mammarina