onsdag 9 maj 2012

Onsdag

Gårdagens föräldragrupp var bra. Vi pratade om kejsarsnitt, sugklocka och tång, om vad man får för produkter på BB i "reklampåsarna" och vad man egentligen behöver för att ta hand om bebisen.
Det kommer även många frågor från olika håll i gruppen och vi diskutera mycket. Det är skönt att alla är förstagångsföräldrar (förutom en pappa som har en tonåring sedan ett tidigare förhållande) och att ingen har några lösningar än så länge, förutom barnmorskan då. Fast hon säger ju också att vi kommer att ta hand om våra barn på våra egna sätt. Vi vet ju nånstans innerst inne hur man gör, fast vi vet bara inte om det än.
Nästa vecka är det sista träffen innan förlossning. Då ska vi prata om amning och träffa den person från BVC som kommer att hålla i gruppen efter att allas bebisar har kommit. Jag visste inte att vi kommer att fortsätta med grupp även efteråt, men det är ju jättebra. Tror man håller på hela första året.

I dag klev jag upp tidigt och gjorde frukost till mig och maken. Sen var jag tvungen att sova lite till efter att maken gått på jobbet.
På lunchen mötte jag upp med min fina kollega H och åt med henne. Och sen var jag en sväng på stan för att hitta en hjälmmössa till Kotten. Hittade en jättefin randig på Lindex. Plus två par strumpor och en body.

I kväll har vi lagat middag och tittat på tv. Har även pysslat på lite i Kottens rum. Snart är det dags för bingen igen.
I morgon tänker jag höra om mamma är sugen på promenad. Sen har jag inga planer för dagen, och det känns riktigt skönt.

Mår riktigt bra just nu och känner mig ganska pigg i kroppen. Längtar verkligen efter att få träna. Men kommer att sakna Kottemagen jättemycket. :)

Här sitter nallen och väntar i Kottens säng.





Sov gott!

1 kommentar:

Luiza sa...

Vad kul att det gav något, den där träffen =).
Jag önskar vi hade fått gå en sån, men det var aldrig prat om det, och jag glömde fråga...

Vad jag också längtar till jag får träna...gaaahhh. Jag är så taggad.

Vilken fin nalle ni köpt till Kotten. Det ser riktigt mysigt ut i den sängen.

Hoppas du får en god natt.
Kramar/
Luiza