måndag 14 maj 2012

Måndag och BM

Jag har sovit dåligt i natt. Har haft sammandragningar, både svagare och starkare och vaknat titt som tätt och haft ont. Men nu har det lugnat ner sig. Fast jag mår illa och har lite ont i huvudet och är dålig i magen. Vet inte om det betyder att det är nåt på gång, men jag hoppas.
Det dumma med att bara gå hemma är att jag har alldeles för mycket tid till att känna och tänka efter.

Ska i alla fall till BM i eftermiddag för vanlig kontroll. Tror att vi även kommer att göra sammanfattning och prata om förlossningsbrev. Skulle vara skönt att ha det gjort om det nu är dags snart.

Min gravida kollega blev nästan sur när jag berättade att jag har sammandragningar, hon ska få nio dagar före mig och är väldigt frustrerad eftersom hon har haft flera komplikationer och bara vill att det ska vara över nu. Hon skulle bli galen om jag fick före henne.
Jag lovar att bara för att jag är så less kommer bråk-Kotten stanna kvar till två veckor efter BF. Alltså nästan fem veckor till...

Nu ska jag sova lite.

Ha en fin dag!

1 kommentar:

LinnaLi sa...

För att låta klyschig: bebisar kommer när de kommer ;P Hoppas verkligen att du slipper gå över. JAg gick över 9 dagar med Aivi. Har en kompis som gick över 17 dagar, fy fyyyyy säger jag...

men det låter ju hoppfullt med illamående och dålig mage iaf =) Håller tummarna =)

Kram

Linda