måndag 28 maj 2012

39+3

Ingen Kotte i helgen heller. Men det märks att sammandragningarna ändrat karaktär. Jag hoppas att det inte är så länge kvar nu.
Har haft en fin helg. I lördags vaknade vi tidigt. Åt grötfrukost och gick sedan iväg till en sängaffär och beställde en säng till oss. Så den väntar jag på hemkörningen av nu. Ska bli så skönt med en större och skönare säng!
Efter sängköpet var vi och fikade och gick sedan hem igen. Det var en ganska lång promenad i mina höggravida mått mätt. Så när vi kommit hem var jag tvungen att vila nån timme. På kvällen åt vi hos svärisarna och gick sedan till mina föräldrar och tittade på eurovision. Rätt låt vann!

I går fick jag morsdagspresent av maken på morgonen - presentkort på en ansiktsbehandling. Så sött, trots att jag inte är mamma "på riktigt" än. :)
På eftermiddagen åt vi lunch på kafé och gick sedan iväg till vårmarknad utanför stan. Träffade flera kompisar fär. Det var så otroligt varmt att jag trodde jag skulle smälta bort. Men en isglass och massa vatten hjälpte en del. Mina ben var som stockar när vi väl kom hem igen. Så det blev en kväll med sömn och tv-tittning i soffan i går. Får se mig besegrad och sluta gå långa promenader nu tills Kotten är här. Tråkigt men sant.

I morse vaknade jag av att det bankade nånstans. Tänkte att det var någon som spikade, men när jag även hörde en kvinnas rop på hjälp förstod jag att det var nåt mer allvarligt. Väckte maken som gick ut i trapphuset där han mötte en granne som höll på att ringa polisen. Maken sa att det lät som om någon blev slagen. Det var väldigt obehagligt. Polisen kom och var där en halvtimme och gick sedan igen. Vet inte alls vad det var om. Men det tog inte med sig någon därifrån i alla fall. Hoppas tjejen är okej.

Nu har sängen kommit och jag längtar tills maken kommer hem så att vi kan montera den. 

Ha en fin dag!


2 kommentarer:

LinnaLi sa...

Läskigt!

Hade det supertrevligt på festen!

Håller tummen att er väntan snart är över =)

Kram!

Linda

Luiza sa...

Ush, vad läskigt med polisincidenten... Hoppas verkligen att det INTE var som ni befarade och att hon isf är OK.

Skönt med stor säng, det känns som vår säng är för liten nu när det ligger en liten skrutt i sitt babynest i den =).Men det går bra iallafall, den är ändå 1.80 bred.

Hoppas ni får en fin dag, och att kotten vill komma ut snart =).
Massa kramar /
Luiza