fredag 4 maj 2012

Världens finaste

Jag har varit så himla ledsen i eftermiddag. När jag pratade med maken när han var på väg hem grät jag en massa. Det känns så trist det här och jag har verkligen svårt att tänka mig göra kejsarsnitt. Jag har varit så inställd på att få en "naturlig" förlossning och det är svårt att tänka om. Pratade med läkarbror som bev förvånad att man ens får föda i säte här. Det är tydligen inte på så många sjukhus man får göra det. Han tyckte absolut att vi ska göra snitt. När maken kom hem från jobbet hade han med sig dom här till mig.
En ros till varje person i familjen - mig, Kotten och honom själv. Är så lycklig att jag har honom. Blev så rörd av blommorna att jag grät igen och så pratade vi igenom hela situationen. Jag ska läsa på lite i helgen och den som kan något får gärna komma med råd och tips. Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sussie!
Min förstfödda är idag drygt 19 år fyllda. Han var precis som Er "kotten" en sittande baby. Födde i Lund och på den tiden var det inget snack om vändningsförsök utan bäckenröntgen och sen OK till sätesförlossning. Förstår att du såklart vill ha en naturlig förlossning men jag kan bara ge dig rådet att göra ett snitt. Vill verkligen inte skrämma upp dig för det kan gå hur bra som helst men i mitt fall har jag fortfarande känningar kvar...
Har du frågor och funderingar får du gärna kontakta mig via mail. Har fått intrycket att det inte finns så många som haft en sätesförlossning.

Hoppas att bebben vänder sig själv!

Maggan - maggan.p@lsn.se

LinnaLi sa...

Det är ju verkligen jättetråkigt att ställa om sig kan jag tänka mig. Jag har ju inte blivit snittad, men jag har pratat med en kompis som har blivit snittad två gånger. Andra gången hade hon verkligen sett fram mot en vanlig förlossning, men fick veta att det inte gick. Hon hade jättesvårt att ställa om, kände sig snuvad på att få känna på värkarbete och allt annat som hör till.

Men samtidigt så måste man ju se till både dig och bebis bästa. Sätesförlossningar är ju inte det vanligaste nuförtiden. Min mamma är den enda av tre syskon som är född på sjukhus för hon låg i säte (har jag för mig iaf, att det var hon kan ju ha varit någon annan av syskonen;P) Men hon är ju född i slutet på fyrtiotalet.

Men du får tänka på att även om du blir snittad så har du ju faktiskt fött barn, bara det att bebisen var envis och ville ha lite extra uppmärksamhet =)

Det kommer att ordna sig tror jag! För det viktigaste är att bebis kommer till er!

kram

Linda