måndag 14 maj 2012

Hurra!

Nu har äntligen lilla Matilda kommit. Stort grattis till Luiza och Anders! Ska bli spännande att höra allt om det sen.

Har haft en seg dag i dag. Vi var hos BM på eftermiddagen. Allt såg bra ut med värden. Hade lite högre blodtryck, vilket är helt normalt i slutet. Det låg på 120/80 idag. Blodvärde och blodsocker var perfekt. Har mycket vätska i kroppen och har gått upp 17 kilo sen inskrivning. Men det kommer försvinna mycket när Kotten kommer. Huvudet är nu fixerat ordentligt, så det känns bra.

Pratade om att jag är less och det förstod hon. Men det är ju inte så länge kvar nu, så det är bara att härda ut. Hon sa åt oss lite att om vi blir oroliga, för att Kotten inte rör sig, som jag var i helgen, så är det bättre att vi ringer förlossningen en gång för mycket än att inte göra det. Så nästa gång Kotten inte rör sig som den ska så kommer jag att ringa.

Vi gjorde även en sammanfattning av graviditeten och kom fram till att det har varit mycket berg- och dalbana, men även mycket bra. Och så gjorde vi en plan till förlossningen där det står vad jag vill ha för smärtlindring och så. Känns väldigt skönt att ha det klart, så behöver man inte tänka på den biten när det väl är dags.

Gick en sväng på stan när vi var klara och var sedan på årsstämma för bostadsrättsföreningen. Nu är jag hemma och väntar på att maken ska komma hem så vi kan äta middag.

Förresten träffade jag min gravida kollega på mvc. Hon hade jättehögt blodtryck igen och var på väg till sjukhuset för koll. Fick sms nu ikväll att hon blir inlagd igen. Så trist. Hoppas att förlossningen sätter igång så att hon slipper må dåligt. Ska till sjukhuset och fika med henne i morgon om hon är pigg.

Ha en fin kväll!


Inga kommentarer: