tisdag 29 maj 2012

En tjej är född och en kille är på väg

Fick meddelande om att det fötts en liten tjej på eftermiddagen, av en av mammorna i föräldragruppen.
När vi åt lunch i dag berättade en annan av mammorna att hennes slempropp hade lossnat innan hon åkte till stan. Hon skrev i kväll att hennes vatten gått och att de är på förlossningen. Så här händer det grejer!
Det var för övrigt mysigt att ses i dag igen. Vi har sagt samma tid och plats nästa vecka, men får se om det är någon som kan då. :)

Efter lunchen gick jag på apoteket och handlade lite grejer som jag kommit på att jag behöver ha med mig, som body lotion och massageolja. Köpte även en till napp av annat märke än de tidigare. Så nu är den också kokad.
Var hos mamma sen på eftermiddagen. Vi satt och pratade en massa och kollade i en namnbok för att jag skulle få lite förslag. Tycker det är svårast med pojknamn, men det ger sig säkert när vi träffar bebisen, om det nu är en kille.

I kväll gick vi och la oss efter middagen och sov till nio. Får se om det blir nån sömn i natt.

Sov gott!

Inga kommentarer: