onsdag 3 november 2010

Att inspirera andra

Något som jag tycker är otroligt kul med hela den här resan är att jag har lyckats inspirera andra på vägen.
Flera har hört av sig till mig och frågat hur jag har gått till väga. Några har börjat på itrim, andra har kört på själva.

Jag berättade om min vän i Norge tidigare (I det här inlägget)
I dag har vi chattat lite på Facebook och jag frågade hur det går för henne. Hon har kört på med shakes och mat enligt Varierat-konceptet, som jag själv kör. Och det har gått bra för henne, men nu börjar hon tappa motivationen. Jag frågade om det fanns något jag kunde hjälpa henne med. Hon svarade "flytta in hos mig och bli min personliga coach". :) Det blir ju lite svårare, men jag gav henne i alla fall lite råd om hur hon kan hitta tillbaka till motivationen. Bland annat det jag har lärt mig på Itrim - att försöka göra de eventuella dipparna kortare och inte se det som att allt är förstört om man råkar "fuska". Hon blev även peppad på att börja träna lite mer. Hon kör Yoga några gånger i veckan och hade lite planer på att testa andra träningsformer.

Jag är glad att kunna stötta och samtidigt som jag peppar andra blir jag peppad själv. Jag kan ju inte sitta och säga till andra hur jag gör om jag inte följer det själv!

Ha en fortsatt bra onsdag!

4 kommentarer:

PhD sa...

Jag håller med om att det är roligt då man inspirerar andra. Jag ser bara hur annorlunda min ungar tänker om godis och sånt nu. Och dottern som aldrig gillat motion har både spelat badminton och följt med på promenader. :-)

Sussie sa...

Vad kul!
Den dagen jag har egna barn hoppas jag kunna motivera dem också. Det är ju så kul om man kan göra saker tillsammans.
Sambon har börjat springa igen efter flera års uppehåll. Nu jobbar jag för att få med honom på gymmet. :)

Ha en fin kväll!

Monika sa...

Vad roligt att du fått massa härlig feedback på att du inspirerar, för det gör du!! Bara genom att skriva om din resa, men framför allt att du visar din beslutsamhet kring att gå ner i vikt en gång för alla. Kram

Sussie sa...

Ja, det känns kul!

Du var ju den som inspirerade mig att starta en blogg. :)

Ha en fin dag!