tisdag 9 november 2010

Rannsakan

Jag har nu funderat lite och pratat med sambon om varför det går så långsamt neråt.
Och har kommit fram till att den stora boven i dramat är helgerna.
Jag jobbar på stenhårt på veckorna, följer dieten och tränar en massa.
Sen kommer helgen. Nu har det förvisso varit extremt senaste månaderna med fester och bröllop och annat varenda helg. Men - jag tycker om fest och jag tycker om att dricka vin och "unna" mig på helgerna.
Så när jag har kommit till fredag på veckan och vågen är snäll mot mig, så pajar jag allt hårt arbete med unnandet och så är jag tillbaka på ruta ett på måndagen igen.
Och alkohol innehåller verkligen mycket kalorier, så är det bara.

Planen ser ut som följer för kommande helger: På lördag har vi jobbfest. Jag går dit, äter middag, minglar, dricker två glas vin, går hem.
Nästa fredag är det födelsedagskalas. Jag funderar på att ställa in. Dels för att jag vet hur lätt jag dras med och dels för att jag ska jobba hela helgen sen. Tråkigt, jag vet, men nu tänker jag tänka på mig själv och komma ner de här sista kilona. För jag har ju egentligen inte problem att hålla vikten (vilket jag har märkt) men det är inte den här vikten jag ska hålla, utan min målvikt - 79 kilo. Och dit vill jag komma till 12 januari.

Nu har jag varit ärlig. Skönt.

Ha en fortsatt fin tisdagkväll!

2 kommentarer:

Luiza sa...

Visst är det skönt att få tala om hur man är!!!! Ett erkännande...

Jag har gjort samma sak idag, på bloggen. Mår piss och skit!!!!

Vi är bra ändå. Antar jag...
Iallafall du, som uppnått såna enorma resultat!!!!

Kram på dig!
Luiza

Sussie sa...

Tack för kommentarer, snälla du!
Vi är bäst! Men vissa dagar känns det bara inte så... Nu kommer vi igen med besked! Heja oss!
Kram!