lördag 6 november 2010

Stughelg

Gör en liten uppdatering här från stugan.
Kom hit vid halvåtta i går kväll efter att ha handlat och fixat efter jobbet. Det blev helt plötsligt vinter och halt på vägen upp. Tur att svärfar har bytt till vinterdäck på bilen, som vi lånar när vi åker hit. Annars hade vi nog hamnat i diket.

Var riktigt trötta på kvällen. Åt lax och rotsaker och gick och lade oss tidigt.
Vaknade utvilad vid halvnio och klev upp efter att ha legat och dragit oss ett tag. Åt ordentlig frukost och tog sedan en långpromenad på 1,5 timme. Det var inte direkt så att man kunde power walka eftersom det är halt, men jag blev svettig på vägen tillbaka eftersom jag dels hade mycket kläder på mig och dels att det är brant uppför i kanske 2 kilometer. Blev över 10000 steg i alla fall. Och jag sprang uppför två av backarna. :) Det var soligt ute, men några minusgrader och blåsigt så jag var rätt vindpinad i ansiktet när vi kom in.

Gick och knackade på hos stuggrannarna och blev bjudna på fika. Satt och pratade med den i nästan två timmar. Mysigt! Nu har vi kollat lite på film och sambon tittar på hockey, då passar det bra för mig att updpatera bloggen. Och önska alla en fin helg!

Inga kommentarer: