torsdag 20 januari 2011

12-månadersuppföljningen

Efter dagen morgonpromenad (50 minuter) och en hyfsat lugn förmiddag på jobbet gick jag så upp till Itrim för min 12-månadersuppföljning.
Var rätt nervös eftersom jag trodde att jag skulle ha gått upp lite i vikt sedan i fredags.
Vi satte oss först ner och pratade, coachen och jag, och jag fick återigen gå igenom de frågor de ställer vi varje uppföljning, om sömn, stress, måltidsordning, motion osv.
Sedan var det dags för vågen. Den stannade på fantastiskt 82,1!!! Hurra för mig!
Så på en vecka har jag tappat 1,1 kilo. Äntligen släpper det lite!
Hade lite högt blodtryck idag, men jag tror att det beror på att jag har snusat rätt mycket plus att jag var rätt uppe i varv efter att ha småsprungit till Itrim för att hinna.
Inget att oroa sig för.
82 cm mätte midjan. Nu har jag tappat 32 centimeter!
Coachen hade inte varit med om någon som tappat så mycket i BMI som jag, på den tiden. Från 41,9 till 29,4. Det är verkligen helt sjukt! Från sjuklig fetma till överviktig. Det känns väldigt bra. Sedan är väl inte BMI det bästa mätverktyget, men ändå.

Återkommer senare med kvittot.

Skippar nog träning idag. Känner mig rätt slut i kroppen och behöver alla energi jag kan få för att orka med första PT-passet i morgon! :)

Ha en fin torsdagseftermiddag!

Inga kommentarer: