fredag 7 januari 2011

Nytt rekord!

Sov länge idag. Sambon hade ringt fem gånger utan att jag vaknade. Så jag var rätt trött idag, med andra ord. :)
Åt frukost och läste lite bloggar. Sen tog jag tag i mig själv och gick till gymmet. Körde på AMT:n och hade som mål att klara 30 minuter. Då började Biggest Loser på tv:n och jag kunde inte sluta titta. Så det blev 50 minuter och 8,2 kilometer. Minns inte kaloriförbränningen med tror att det var runt 720. Känns otroligt bra att jag orkade!
Nu blir det träning både lördag och söndag. Förhoppningsvis tillsammans med sambon. Tror jag ska våga mig på det där löpbandet. Hugaligen! Är så rädd att jag ska ramla av, men å andra sidan behöver jag ju inte köra så snabbt.

Nu ska jag jobba sista passet för denna vecka.

Ha en fantastisk fredag!

4 kommentarer:

Tweety sa...

Får man fråga vad AMT:n är för något? Ha en bra söndag. Peppkram

Sussie sa...

Hej!
Det är en träningsmaskin: http://eu.precor.com/comm/en/amt/amt100i/

Hoppas du har en fin söndag!

Stefan sa...

Kul att läsa. Det programmet är utan tvekan det absolut mest motiverande man kan se på i samband med träning. Själv brukar jag sitta på cykeln i vardagsrummet när det går på TV. Tyvärr blir det tufft i reklampauserna. :(

Sussie sa...

Ja, man blir riktigt peppad! Jag brukar oftast träna med musik i hörlurar och titta på tv utan ljud. Har märkt att jag segar på annars, om jag bara tittar på tv.
Så i reklampauserna brukar jag ta en upptempolåt och köra på ännu hårdare för att ha nåt att göra tills programmet börjar igen. :)