tisdag 18 januari 2011

Gårdagen och morgonpromenad

I går efter jobbet gick jag till Itrim för gruppträff. Det var bara nya ansikten i gruppen och de flesta har hållit på i snart två år. Men det kändes okej ändå.
Det kändes dock som om de flesta hade gett upp. Någon hade gått upp i princip allt igen och hade börjat om från början med soppor och flera verkade inte alls tycka att det gick bra.
Jag kände mig nästan lite dum när jag berättade om mina framsteg, att jag tränar mycket och planerar bröllop.
Men det kommer säkert kännas bättre nästa gång.

Bytte även medlemskap från guld till silver. Blir inte så stor prisskillnad, men det är inte motivationsträffar lika ofta. Det är väl det jag har tyckt känns jobbigt eftersom de timmarna mest har blivit att vi sitter och pratar strunt. Behöver jag hjälp med något specifikt kan jag ju alltid fråga någon där, när som helst. Men motivation en gång i kvartalet känns lagom.

Pratade med min läkarbror igår om hälen. Han trodde att jag hade överbelastat den när jag tränade afro och pulspass förra veckan. Så han avrådde mig för att köra den sortens träning ett tag framöver. Ska ju åka till brorsans familj i helgen, så då får han klämma lite på hälen.

Tror att det blir en bra kickoff för nytaget med PT på fredag och sen åka till västkusten och vara där lördag-torsdag. Äta bra, gå långa promenader med brorsdottern och ladda batterierna.
Brorsan har en del träningsgrejer hemma så jag kan träna där. Känns bra!

PT:n sa att jag skulle gå morgonpromenader tre gånger i veckan, och i morse fick jag med mig sambon ut (efter varsin kopp kaffe). Vi gick 06.18 och var tillbaka 07.08, så 50 minuter rask promenad fick starta dagen. I morgon kör vi samma procedur igen!

Ha en finfin tisdag!

Inga kommentarer: