fredag 7 januari 2011

Konstig fråga

En kollega kom förbi mitt bord idag och sa "Visst har du gått ner jättemycket i vikt?". Jag svarade att det stämmer och hon sa att det syntes. "Det hoppas jag verkligen", svarade jag. Sedan tyckte hon att det var jättebra att jag hade gått ner 30 kilo och trodde inte att det var så mycket. Och så frågade hon om jag hade något mål. Jag svarade att jag redan hade uppnått mitt första slutmål, men vill gå ner lite till. Berättade att jag ska gifta mig och vill vara fit tills dess. Hon frågade "varför då?". Jag trodde först hon menade varför jag ska gå ner mer, men hon menade varför jag ska gifta mig... "För att jag vill" var allt jag fick ur mig och sen satt jag här som ett frågetecken. Fattar inte vad hon menade. Hon är ju gift själv, så det hade inte med saken att göra. Jaja, jag får väl aldrig svar. Men tyckte att det var en konstig fråga i alla fall. :)

Nu är det 40 minuter tills jag får göra helg! Hurra!

3 kommentarer:

Emma sa...

Ha ja det det var en konstig fråga? Ja man gifter sig väl för att man vill.. eller? haha :)

Unknown sa...

Ja du. Jag är lite kluven där. Men jag tror det bara handlar om att jag ännu letar efter han som jag i så fall skulle kunna tänka mig att gifta mig med. Jag ser det inte som en viktig grej. Men förstår att andra gör det. Dock finns det en viktig aspekt, och det är att rent juridiskt säkra sin position. Men det var den sämsta anledningen jag kom på. Kärlek är väll nyckelordet.

Sussie sa...

Ja, kärlek är nyckelordet för mig. Jag vill gifta mig och tycker att det ska bli så härligt att få vara fru till världens bästa man. Det juridiska underlättar väl en del också, men det är inget jag tänker på. Det är väl mest om det händer nåt som det har betydelse.
Och sen är ju allt runtom kul med planering och jag ser verkligen fram emot att köpa klänning och sen till den stora dagen så klart.