torsdag 10 februari 2011

"Jag minns kyckling- och banandieten"

"För visst följer du den?", frågade kollegan när jag åt middag på jobbet nu ikväll. Förvisso åt jag kyckling - med texmexsallad (bönor, majs och paprika, mix från ICA, avokado och keso). Och så har jag två bananer liggande på mitt skrivbord (är inte speciellt förtjust i att äta bananer "som de är". Men ibland köper jag några och så ligger de där och hånler mot mig tills de är oätliga och åker i komposten).

"Nej, verkligen inte! Det skulle jag aldrig klara", hävde jag ur mig.
Sen gick han därifrån, utan att förklara var han hade fått det ifrån.

Det verkar vara många teorier om min viktnedgång i rullning. "30-årskris", "Svältdiet" osv. Och många som undrar saker och pratar om det, men inte direkt till mig, jag får höra från annat håll.

Men fråga mig istället, så får ni svar!

Inga kommentarer: