lördag 19 februari 2011

Lördagslugnet

Det blev en riktigt fin kväll igår med fullkornslasagne och fruktsallad och gott rödvin till. Lekte med barnen och pratade massvis.

Kompisen N sa till mig att han tycker att det jag har gjort går att jämföra med hur en elitidrottare jobbar. Man får prioritera bort saker för att satsa allt på sig själv och för att göra framsteg.
Och det är ju sant. Men jag vet inte om jag skulle jämföra mig med en elitidrottare... :)
Men jag förstår hur han menar. Han var i alla fall grymt imponerad av min prestation.

Jag sa att jag tycker att det är trist att mycket har hamnat utanför - exempelvis det sociala livet som jag hade i större utsträckning tidigare. Vissa vänner finns kvar, medan andra inte har klarat av att jag lever ett annat liv. Trist, men jag vet i alla fall vilka som är mina riktiga vänner. De som står bredvid och hejar och inte blir ledsna för att jag inte vill gå på krogen varje helg.

Har två roliga musikprojekt på gång! Tänkte häromdagen att jag vill spela/sjunga igen och samma dag kom två erbjudanden som jag inte kunde tacka nej till. Ska bli så kul!

Ha en riktigt härlig lördag! (Här är det mer än 20 minus så vi stannar inne och går på gymmet lite senare. Inga skidor i dag alltså...)

2 kommentarer:

Luiza sa...

Visst är det grymt roligt och motiverande att få beröm och bli beundrad för sitt resultat!!! Jag älskar det, för det sporrar mig desto mer =)!

Du, glöm alla ytliga människor som inte verkar värdesätta din vänskap, utan tycker det bästa som finns är att festa, som inte respekterar dina val. Det finns gott om såna, och jag har själv sollat bort dem ur mitt liv. Det är de som blir "fattiga" på vänner till slut, inte du!

Ha en fin dag.
kramar

Sussie sa...

Det är jätteroligt med beröm och jag har äntligen börjat lära mig hur jag ska bete mig när någon säger något bra. :) Klart man blir peppad!

Jag vet att såna vänner inte är nåt att ha och håller hårt i dom som jag vet bryr sig om mig precis som jag är. Det är nog bra att sålla bort, men även att hitta nya. Att hitta de nya blir iofs svårare ju äldre man blir tyvärr.

Hoppas du har en fin helg vännen!
kram