onsdag 16 februari 2011

Spring i benen

Var på gymmet efter jobbet och körde intervaller på löpbandet i 45 minuter. Eftersom jag är nybörjare tog jag det rätt lugnt. Gick först i 5 minuter, sprang 5, gick 5 osv. Gjorde det dumma misstaget att höja lutningen till 2,5 när jag gick och sedan glömma bort att sänka när jag skulle springa igen. Blev helt stum i benen.
Men i alla fall blev det 5,6 kilometer och 362 kalorier brända. Och jag är supernöjd. Jag kan springa!

Känns lite bättre i kroppen nu. Stretchade ut mina ömmaste muskler när jag var varm och jag hoppas att det inte är lika illa i morgon som det har varit i dag. :)

Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Visst är det kul när man äntligen kan springa!
Och man kan förstå det när man är så många kilon lättare :)

Sussie sa...

Det är så kul! Fast jag längtar till det blir barmark så att jag kan springa ute. Är inget fan av löpband (än så länge i alla fall) och vill hellre vara ute i naturen.

Det är ju betydligt lättare att springa nu än för 35 kilo sen... :)