tisdag 8 februari 2011

PT och bebishäng

Det var riktigt kul på PT-passet! Körde kondition vilket innebar 15 minuter rodd i bra tempo, 15 minuter på AMT:n och sen - sprang jag på löpbandet!!! Första gången någonsin som jag vågar mig på det och det gick riktigt bra! Sprang i 10 minuter, gick i 3 minuter och sprang 2 minuter till. Så sammanlagt blev det 45 minuter kondition och ca 500 kalorier brända. Hurra för mig!

Skyndade mig hem och duschade och gick sedan och köpte lunch till mig och mamma (räksallad) och tog med till henne. Där var även brorsdottern och hon blev så glad att träffa mig! Åh, hon är så fin! Tog med henne på promenad för att hon skulle få sova, men hon ville hellre vara vaken och ligga och mysa i vagnen. Gick förbi sambons jobb och hälsade på en sväng också. Jag passar väldigt bra med barnvagn måste jag få säga. :) Längtar till den dagen jag har en egen liten skrutt.

Har precis ätit en bar till mellis och druckit kaffe för att hålla mig vaken. Är helt slut i kroppen och huvudet, men jag hoppas att det släpper så att jag orkar med kvällen på jobbet.

Ha en fin kväll!

4 kommentarer:

Christer sa...

Åh en egen PT, måste unna mig det någon gång.

Sussie sa...

Ja, det är grymt! Fick 5 gånger av min sambo i julklapp. Funderar på att ha PT kanske en gång i månaden sen.
Jag tror att det räcker med några få gånger för att komma igång och testa nya saker. Så har det varit för mig i alla fall. Men sen ger man ju alltid lite mer när någon står och tittar och säger hur man ska göra. :)

Mot toppform sa...

Vad härligt med PT. Har haft det tidigare och det kommer bli några vändor igen senare i vår tänkte jag! :)

Sussie sa...

Ja, det är riktigt härligt! Blir så peppad av henne! :) Känner mig så glad varje gång jag har varit där och tränat. Rekommenderas varmt!