torsdag 10 mars 2011

Lycklig!

Jag känner mig sådär fånigt lycklig i dag. Lite fnittrig, pirrig och kär i livet. :)

Dagen började så bra. Fick vakna med världens bästa man som följde med mig på morgonpromenaden. En lång, skön dusch på det och tillfixning inför arbetsdagen.
Känner mig snygg i dag. Bara en sån sak gör ju att man mår hur bra som helst.

Sen går jobbet bra, förutom lite teknikstrul, men det orkar jag inte stressa upp mig över.

Pratade med en kollega i fikarummet. Han sa "Du är i väldigt fin form va? Jag ser det. Du måste ha gått ner typ 20 kilo."
Jag svarade att det minsann var hela 37 kilo och han blev alldeles häpen.
"Det är ju som en hel människa".
Ja, en liten jäkel i såna fall, svarade jag.
Sen pratade vi en massa om hur jag mår och känner mig. Vad jag har fått för reaktioner osv. Var riktigt kul att någon faktiskt vågar prata med mig om det!
Han tyckte även att jag hade för stora kläder, vilket stämmer. Berättade att jag har köpstopp pga bröllopet och att det därför inte har blivit några nya kläder på ett tag.

Sen funderade jag lite. Jag är fan värd lite nya kläder, så hårt som jag har jobbat! Så på lunchen går jag en sväng på stan och ser om jag kan hitta nåt fint. :)

Alla kommentarer, skriftliga som muntliga, är så uppskattade av mig och gör att jag blir än starkare. Och lyckligare. Det är härligt att leva!

Hoppas din dag är lika bra som min!

2 kommentarer:

Anna sa...

Shit 37 kilo! Grymt jobbat tjejen! Det är skitkul när folk vågar prata med en om att man har gått ner i vikt, det peppar så otroligt mycket när folk kommenterar och berömmer en! Du är verkligen superduktig!

kram

Sussie sa...

Ja, jävlar det trodde jag inte om mig själv. :)
Det är konstigt att inte fler vågar prata. Jag vet iofs inte hur jag har varit tidigare, men vet nu att om någon jag känner gör något likande så kommer jag våga prata om det i alla fall!

Kram!