onsdag 9 mars 2011

Dag 12 - vikt

Mår inte så bra i dag heller, men är på jobbet i alla fall. Har inte råd att var sjuk och tänker inte stanna hemma om jag inte är helt sänkt.

Vägde mig så klart i dag också. 80,2 blev resultatet. Pratade med läkarbror i går. Han tror att jag behöver "chocka" kroppen genom att äta mer. Hans erfarenhet säger att det är viktigt att variera både träning och mat för att kroppen aldrig riktigt ska veta vad den kommer att ha att jobba med. Men han skulle kolla i sina böcker och återkomma med nån form av plan för mig. Låter bra!

I eftermiddag ska jag ställa mig på Itrim-vågen. Väljer att inte gissa eller hoppas för mycket.

Ha en fin onsdag!

2 kommentarer:

PhD sa...

Kanske min semla-chock skrämde bort några hekto för vågen tog ett litet skutt imorse. Det är bara så typiskt när man som du ligger vid en magisk gräns. Krya på dig och ta det lugnt på jobbet om du kan. Vågen bara måste ge upp förr eller senare! :-)

Sussie sa...

Semlechocken - kanske nåt för Aftonbladet att skriva om? :)
Jag var snäll och köpte en semla till sambon i går. När han kom hem visade det sig att han redan hade ätit två på jobbet. Men det hindrade inte honom. Själv var jag inte alls sugen.

Ja, den där sjuan gäckar mig. Vill så gärna få se den! Men sen tror jag mycket att kroppen inte vill gå ner mer nu. Har ju byggt en hel del muakler, samt har en hel del löshud som säkert väger några kilo. Så jag tror att jag får vara nöjd såhär. Och det är jag ju. Men målet är ju ändå målet. 79 that is. :)

Ha det så jättebra, fina du!
Kram!