torsdag 10 mars 2011

Typiskt

Bara för att jag har tillåtit mig en liten avvikelse från köpstoppet så hittar jag ingenting jag vill ha. Var runt på lunchen och tittade i några butiker. Testade några jeans som inte satt bra.
Hittade en fin kappa på Åhléns, i storlek 40. Det var rea - från 895 kronor till halva reapriset - 99 kronor. Testade den och den satt rätt bra, kanske lite stor, men jag vet inte. Blev inget köp. Men sambon får följa med efter jobbet och vara smakråd.
Måste komma ur tänket jag hade tidigare med "om jag kan ha den så köper jag".
Nu har jag ju en hel del mer att välja på och behöver således inte tänka på det sättet. det är väl snarare så att jag väljer för stora kläder, bara för att jag är så säker på att jag inte kan ha mindre, fast jag kan.

Som bröllopsklänningen - beställde den i storlek 42 dum som jag är. Den är så klart för stor. Men det ska nog gå att sy in den.

Nu fortsätter jag med mitt glada humör och firar med en kopp kaffe och en bar! I morgon är det sista dagen på 2-veckorsdieten!

2 kommentarer:

Lina sa...

Bra jobbat med 2 veckors dieten!! :) Och jag känner igen det där med "kan jag ha det så köper jag det".. för det va så sällan man hittade något som satt bra.. underbart att inte behöva känna så längre!!
Hoppas du hittar lite nya kläder, du gör helt rätt i att unna dig något nytt efter allt ditt hårda slit!!

Sussie sa...

Tack snälla du!
Det är kul men även jobbigt att ha så mycket att välja på. Jag blir nästan tvärtom, att jag inte vill köpa nåt. Det är ingen utmaning längre. :)
Nä, men jag ska nog hitta nåt. Tycker vårmodet är så himla tråkigt i år, inte alls min stil.
Får göra ett nytt försök i helgen.

Ha det så bra!